Innsikt

  • Fond – svar på spørsmålene du egentlig lurer på

    Selv om fond i seg selv er relativt ukomplisert, så krever det både kompetanse og struktur å gjøre de beste valgene, og å følge opp disse.

    Les mer
  • Gjelder sesongeffekten «Sell in May» fortsatt?

    Deler man kalenderåret i to halvdeler, des til jun og fom jun tom nov, så har 2. periode i gjennomsnitt gitt en klart lavere avkastning enn 1. periode.

    Les mer
  • Porteføljevalg for en grønnere fremtid

    Våre to nyvinninger har vi kalt Finansco GrønneRenter (rente) og Finansco MørkeGrønn (aksje). Opprettelsen av våre to nye produkter har dermed en mangefasettert motivasjon, der fellesnevneren kan sammenfattes i ett begrep: Ansvar.

    Les mer
  • Hvorfor har Finansco tatt ned avkastningsforventningene?

    Vår ambisjon er alltid å skape meravkastning, og historisk har vi også klart det. Vi skrur ikke forventningen i taket av den grunn, fordi vi lever av tillit.

    Les mer
  • Har investorengasjement innvirkning på bærekraft?

    Investorengasjement er initiativ som fond gjør mot ulike selskaper for å endre og bedre selskapenes forhold knyttet til ESG og bærekraft. Har det noen effekt?

    Les mer
  • Hvordan beregne avkastning – Så fort dobles pengene

    Bruk 72-regelen for å regne ut hvor fort pengene dine dobles - basert på hvor lenge du er investert og hvilken avkastning du får. Les mer om dette her!

    Les mer
  • Hva er bærekraftige investeringer og fond?

    Etiske og grønne investeringer, ESG og bærekraftige investeringer. Hva betyr egentlig dette – og hva er forskjellene? Les og lær mer om dette her.

    Les mer
  • Formuesforvaltere på jobb.

    Finansco – Første formuesforvalter med bærekraft i forvaltningen

    Vi tar hensyn til hvordan kunden vil bidra til en mer bærekraftig verden i investeringsstrategien. Les mer om vår prosess til ferdig strategi her.

    Les mer
  • Oppnår man bedre risikospredning ved å bruke flere investeringsrådgivere?

    Får du god nok verdi ut av din rådgiver? Et forvaltningsmiljø bør enkelt kunne vise til verdien de skaper for kundene sine. Les mer om dette her.

    Les mer